Friday 17 October 2014

Zinc Complex Shaklee

                

Zinc Complex (RM33.75/120tabs)

               Zink adalah mineral penting yang terkandung dalam setiap sel tubuh kita. Ia mengaktifkan tindakan hampir 100 jenis enzim, iaitu bahan-bahan pencetus tindak balas biokimia dalam tubuh anda. Ianya dirumuskan dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrient semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfafa untuk menghasilkan zink yang mudah diserap oleh badan (Individu yang berisiko menghidap lupus eritematosus sistemik hendaklah berbincang dengan doktor mereka sebelum mengambil produk ini).


              Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik dalam badan seperti cadmium dan plumbum. 

Menyokong dan Mengekalkan Kesihatan
Zinc Complex Shaklee membekalkan zink, bahan utama untuk kesihatan yang sempurna dan amat diperlukan untuk metabolisme karbohidrat, lemak dan protein. Zinc Complex juga merupakan sumber kalsium yang berkualiti untuk kesihatan keseluruhan badan anda.


Manfaat Utama
  • Mengaktifkan 200 jenis enzim – zinc berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protin, seterusnya merangsang regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk memelihara metabolism gigi dan pertumbuhan para remaja.
  • Membentuk kolagen – membantu pembentukkan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.
  • Memperbaiki diabetes – membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memeperbaiki diabetes.
  • Bintik putih di kuku – bintik putih itu adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan depresi, lemah penglihatan , mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya penglihatan.
  • Mempertingkatkan Sistem Imun -  membantu pengeluaran kelenjar thymus di mana kelenjar ini berfungsi meningkatkan sistem imun dengan mengeluarkan T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
  • Mempercepatkan Pemulihan Luka – Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik di kulit.
  • Memperbaiki Masalah Prostat – Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostatomegaly(pembengkakkan prostat dalam kadar 70%).
  • Kemampuan Seks Lelaki – Pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten dan meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.
  • Ovulasi Wanita – Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.
  • Memperbaiki Radang Kulit – Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti jerawat.
  • Mengekalkan Deria Bau – Untuk mengekalkan deria bau yang sensitive dan sihat.


Zinc Adalah Khazanah Lelaki
Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain, ia memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Difisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikal, kiraan sperma yang rendah, kemorosotan fungsi seksual, penuaan pra matang dan rambut gugur. Oleh yang demikian, zinc amat diperlukan dari remaja sehingga ke umur tua.




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Nak order? Sila klik eSell icon di sebelah atas kanan
Untuk pertanyaan lanjut sila sms/whatsapp 012-4271871
Email noorazizahmdtaha@gmail.com

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Seorang isteri dan ibu yang bekerja sebagai jurutera di Pulau Pinang. Menjadi pengedar sah Shaklee di Bertam, Kepala Batas, Kulim dan kawasan berdekatan Pulau Pinang. Ingin maklumat lanjut mengenai Shaklee, Whatsapp saya di 012-4271871. Barangan yang dipesan akan dihantar secara COD atau melalui pos laju untuk pesanan yang berada di luar kawasan dari penang.