Sunday 12 October 2014

Lecithin

                


Lecithin (RM52.50/180tabs)


           Lecithin diekstrak dari kacang soya organic bukan GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol, fosforus dan lemak tepu.



Manfaat Utama
  • Menyerap vitamin yang larut lemak – Membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut lemak.
  • Melindungi hati – Menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati.
  • Pemecahan lemak dan kolestrol – Lecithin bertindak sebagai “pembersih” salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh.
  • Pelansingan – Menghalang obesiti. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan yang seimbang.
  • Mencantikkan otot dan kulit – membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.
  • Memperbaiki alergi – Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam salur darah, seterusnya mempertingkatkan daya alergi dari penyakit kulit – dermatitis, demam alergi.
  • Menghalang pembentukan batu karang – 90% dari batu karang terjadi dari kolsetrol yang tinggi di dalam badan. Lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress – Mengandungi kolin yang membentuk  penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran janin.
  • Menghalang tekanan darah tinggi – Memperbaiki tekanan darah tinggi dngan menghalang arteriosclerosis, menggalakkan peredaran darah.
  • Memperbaiki prostat lelaki – Kajian telah membuktikan masalah prostat dan uretha lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.
  • Meringankan sembelit – Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.


Pengambilan
Untuk pemeliharaan kesihatan : 2 kali sehari, 3 kapsul setiap kali (sebelum atau selepas makan)
Untuk pelansingan, tekanan darah tinggi, pemecahan lemak: 2-3 kali sehari,  kapsul setiap kali (sebelum atau selepas makan)


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Nak order? Sila klik eSell icon di sebelah atas kanan
Untuk pertanyaan lanjut sila sms/whatsapp 012-4271871
Email noorazizahmdtaha@gmail.com

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Seorang isteri dan ibu yang bekerja sebagai jurutera di Pulau Pinang. Menjadi pengedar sah Shaklee di Bertam, Kepala Batas, Kulim dan kawasan berdekatan Pulau Pinang. Ingin maklumat lanjut mengenai Shaklee, Whatsapp saya di 012-4271871. Barangan yang dipesan akan dihantar secara COD atau melalui pos laju untuk pesanan yang berada di luar kawasan dari penang.