Thursday 9 October 2014

HERB-LAX Shaklee

                


                                                                  Herb-lax (RM52.50/120tabs)

            Herb-lax adalah salah satu produk hot dalam set kurus Shaklee. Ia juga membantu bagi mereka yang menghadapi masalah sembelit. Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisional dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi terdiri daripada: alfafa, senna leaves, anise seed, blue malva flower, buckthorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver’s root. Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh bagi masa panjang.

                Tidak seperti ubat sembelit ataupun produk kurus yang lain, Herb-Lax tidak memberi kesan cirit-birit ataupun keperluan untuk ke tandas setiap 5minit. Ianya tidak mengganggu perut dan bertindak sebagai pencuci usus yang lembut dan paling penting ia diperbuat dari bahan semulajadi. 

Manfaat Utama
  • Pembersihan najis yang tersekat
  • Meransang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proes semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsung membnatu masalah sembelit
  •  Mengempiskan perut
  • Ia membantu untuk mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba.


9 Herba Semulajadi

1. Senna Leave


Meransang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detokfikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.


2. Buckthorn bark

Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.


3. Licorice root

Membantu proses detokfikasi


4. Fennel seeds

Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit, kembung perut atau usus.


5. Anise seed

Meransang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan


6. Rhubarb root

Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina yang digunakan sebagai antibiotic


7. Blue malva flower

Membantu proses detokfikasi dan mengimbangi tekstur kulit


8. Culver’s root

Membantu masalah lebihan air dalam badan dan juga asma


9. Alfafa leaves

Membersihkan usus, hati dan darah


Rekomendasi
Untuk kesihatan berpanjangan                                 : 2 kali seminggu – 4 biji setiap kali sebelum tidur
Untuk pembersihan usus/detokfikasi, melawan kanser, mengawal berat bad     : 2 kali sehari – 3 biji setiap kali (selepas makan dan sebelum tidur)

Perhatian
Mereka yang mempunyai sistem penghadaman yang lemah akan mengalami cirit birit pada peringkat awal pengambilan. Manakala di bawah kondisi normal, Herba-Lax menampakkan kesan dalam tempoh 8-12 jam selepas pengambilan.
Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos pengambilan kepada 5-8biji dan boleh kembali kepada dos biasa setelah proses penghadaman /pembuangan kembali normal.
Tidak digalakkan juga diambil bagi wanita yang dalam haid kerana akan mengakibatkan gangguan pada perut.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Nak order? Sila klik eSell icon di sebelah atas kanan
Untuk pertanyaan lanjut sila sms/whatsapp 012-4271871
Email noorazizahmdtaha@gmail.com


No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Seorang isteri dan ibu yang bekerja sebagai jurutera di Pulau Pinang. Menjadi pengedar sah Shaklee di Bertam, Kepala Batas, Kulim dan kawasan berdekatan Pulau Pinang. Ingin maklumat lanjut mengenai Shaklee, Whatsapp saya di 012-4271871. Barangan yang dipesan akan dihantar secara COD atau melalui pos laju untuk pesanan yang berada di luar kawasan dari penang.