Tuesday 14 October 2014

OsteMatrix




OsteMatrix (RM61.00/120tabs)


               Osteomatrik adalah salah satu supplement kegemaran saya. Terutama sekali bila lenguh dan kekejangan melanda, ia membantu melegakan masalah lenguh dan kekejangan saya. Selain itu ia juga ia membantu saya kekal cergas menguruskan keluarga dan kekal aktif dalam melakukan kerja seharian. Ia mempunyai kalsium yang paling seimbang bagi memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. 
         Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Ia mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, maganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

              Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan. Jisim tulang akan mengalami kepadatan maksimum pada umur 28 tahun dan kemudian ianya kan mengurang dengan cepat pada umur 40 tahun. Sebab itulah saya mengambil Osteomatrik kerana ianya penting bagi wanita apabila umur telah menginjak masuk ke 30an bagi mengelak penyakit osteoporosis.




 Jisim tulang berkembang kepada maksima pada umur 28 tahun dan selepas berumur 40 tahun, kepadatan tulang mula menurun dengan cepat

Cara terbaik untuk mengukur penyerapan kalsium daripada supplemen adalah dengan mengukur perubahan dalam tahap kalsium darah selepas penggunaan supplemen. Penggunaan hanya dua tablets dari osteomatrix menyebabkan peningkatan statistik penting dalam tahap kalsium darah untuk 12jam.







Manfaat Utama
  • Menguatkan tulang – kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia(rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan meransang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas – Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stress – Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid – Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh – kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Tambahan pula kalisum membantu sel menyerap nutrient dan mernsang detoksifikasi.
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik
  • Vitamin D – vitamin D mampu merawat penyakit rickets, ia menyerap kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periondontal. Pengamal vegetarian, yang kurang terdedah pada matahari, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.
  • Magnesium – adalah ion positif no.2 penting didalam tubuh. Ianya menggalakkan komposis tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, meningkatkan enzim tubuhuntuk menghasilkan tenaga, pengecutan  saraf dan otot, menstabilkan denyutan sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang dan batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
  • Zinc, boron, manganes, kuprum – memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan dan menghalang artiritis


Cadangan

Untuk pemiliharaan kesihatan: 2 kali sehari,  2 tablet setiap kali (lepas makan)
Untuk masalah haid, kehamilan, stress, kekejangan dan kebas-kebas: 2 kali sehari, 3 tablet setiap kali
Untuk tulang retak, osteoporosis: 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali.





* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Nak order? Sila klik eSell icon di sebelah atas kanan
Untuk pertanyaan lanjut sila sms/whatsapp 012-4271871
Email noorazizahmdtaha@gmail.com

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Seorang isteri dan ibu yang bekerja sebagai jurutera di Pulau Pinang. Menjadi pengedar sah Shaklee di Bertam, Kepala Batas, Kulim dan kawasan berdekatan Pulau Pinang. Ingin maklumat lanjut mengenai Shaklee, Whatsapp saya di 012-4271871. Barangan yang dipesan akan dihantar secara COD atau melalui pos laju untuk pesanan yang berada di luar kawasan dari penang.