Sunday 24 August 2014

Kelebihan Energizing Soy Protein (ESP)

Soy Protein Isolate Powder

                                                   Energy Soy Protein RM150.00 (850gm)


Energising Soy Protein (ESP) ini diiktiraf seluruh dunia dengan kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi “non-GMO” (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soyadan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP merupakan satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin penyediaaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda. Manakala kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis.

Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada uric acid dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


Manfaat Utama
  • Awet Muda – Asid Amino penting untuk membina kuku, rambut, darah, organ , kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci awet muda.
  • Baik untuk Hormon – kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan horman wanita. Ia membantu merendahkan kolestrol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk ProstatGenistein yang terkandung di dalam kacang soya terbukti keupayaannya menyekang pertumbuhan dan merebaknya sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopous dan pembesaran prostat.
  • Kulit Remaja – Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal Tenaga – Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migraine, insomnia dan tekanan.
  • Membaiki Pigmentasi – Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Membaiki Memori – meningkatkan kualiti memori, vitality, dorongan seksual dan ransangan.



Kepentingan Protein

            Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormone manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam system imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, maslah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormone dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan funsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

Apa Itu asid Amino

           Protin terdiri lebih daripada 20 jenis asid amina yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yang berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

         Terdapat asid amino tertentu yang dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid aminoyang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali asid amino perlu. Shaklee menyediakan kesemua asid amino tersebut.

            Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.


Rekomendasi
2-3 kali sehari, 2 sudu besar (perut kosong, boleh dicampur dengan Meal Shakes dan Performance Drink)



Nak order? Sila klik eSell disebelah atas kanan
Untuk pertanyaan lanjut sila sms/whatsapp 012-4271871
Email noorazizahmdtaha@gmail.com


No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Seorang isteri dan ibu yang bekerja sebagai jurutera di Pulau Pinang. Menjadi pengedar sah Shaklee di Bertam, Kepala Batas, Kulim dan kawasan berdekatan Pulau Pinang. Ingin maklumat lanjut mengenai Shaklee, Whatsapp saya di 012-4271871. Barangan yang dipesan akan dihantar secara COD atau melalui pos laju untuk pesanan yang berada di luar kawasan dari penang.